Overblog
Editer l'article Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
seo

seo

سئو فنی چیست؟مهم ترین دلایل استفاده از سئو فنی

سئو فنی
سئو فنی

سئو فنی چیست؟
سئو فنی فرآیند ایجاد تغییرات در وب سایت هایی است که هدف آنها مطابقت با الزامات فنی موتورهای جستجو (به طور عمده گوگل) است. الزامات فنی به طور مداوم در حال تغییر هستند و با گذشت زمان پیچیده تر می شوند به همین دلیل این روند باید ادامه داشته باشد. فرآیند سئو فنی هنگامی که توسط فعالیتهای خارج از صفحه و درون صفحه پشتیبانی شود بهترین نتیجه را می دهد

چرا سئو فنی مهم است؟
هدف از بهینه سازی سئو فنی ،بهبود رتبه بندی ارگانیک وب سایت در نتایج جستجو است.سئو محتوا و سئو فنی به طور همزمان کار می کنند

چگونه می توان سئو فنی را بهینه کرد؟


 بازرسی فنی سئو را انجام دهید
قبل از رفع اشکال با انجام یک بررسی عمیق از وضعیت فعلی وب سایت خود شروع کنید و مشکلات را پیدا کنید. همچنین بررسی فنی سئو به شما یا توسعه دهندگان شما درک عمیق تری از اینکه وب سایت فعلی شما در موتورهای جستجو چگونه به نظر می رسد و جنبه هایی که باید به روز شوند می دهد

 نقشه سایت خود را ایجاد کنید
سایت مپ فایلی است که نشان می دهد چه محتوا و چه تعداد صفحاتی در وب سایت شما موجود است و ارتباط آنها با یکدیگر چیست و کدام صفحات دارای اولویت بیشتری برای نشان دادن در فهرست نتایج هستند

نقشه سایت توسط موتورهای جستجو استفاده می شود تا با هوشمندی بیشتری سایت شما را جستجو و درک کند.باید نقشه سایت خود را بعد از ایجاد به کنسول جست و جوی گوگل ارسال کنید

.سایت خود را برای خزش بهینه کنید

برای اینکه وب سایت شما در صفحه نتایج جستجو ظاهر شود باید ایندکس شود

برای اطمینان از اینکه سایت شما قابلیت خزش خوبی را داراست می توانید از کنسول جست و جوی گوگل استفاده کنید

کنسول جستجوی گوگل شامل یک ابزار بازرسی است که می تواند مشخص کند چه صفحاتی ایندکس نمی شوند و چگونه می توانید عیب آن ها را برطرف کنید

 یک وب سایت جذاب و پاسخگو برای تلفن همراه ایجاد کنید
به روزرسانی های اخیر الگوریتم های گوگل پاسخگویی و سرعت موبایل را به عنوان عوامل اصلی در رتبه بندی نتایج جستجو قرار داده اند.برای به حداقل رساندن زمان بارگیری صفحه در صفحاتی که از طریق موبایل بارگیری میشوند می توانید تصاویر بزرگ را فشرده کنید و در صورت امکان کد صفحات را ساده کنید تا صفحات سریع و بدون مشکل بارگیری شوند

محتوای تکراری
الگوریتم پاندا در سال 2011 برای مجازات کردن وب سایت هایی که دارای سطح تکثیر بیش از حد محتوای تکراری هستند طراحی شد

در هر سایت ممکن است صفحاتی وجود داشته باشد که از نظر محتوا یکسان است مانند صفحات فروش نوعی از محصول که با قیمت های متفاوت تر تکرار میشود،استفاده از تگ کنونیکال برای جلوگیری از تکراری پنداشته شدن محتوا توسط گوگل توصیه میشود

داده های ساختاری
داده های ساختاری کدهایی هستند که به موتورهای جستجو اطلاع می دهند که صفحات شما چه محتوایی دارد.به زبان ساده داده های ساختاری به خزنده ها کمک می کنند تا عناصر محتوای شما را بهتر درک کنند

آدرس وبسایت
آدرس وب سایت شما باید تا حد امکان کاربر پسند باشد

هنگام ایجاد آدرس صفحات سایت خود قوانین زیر را بخاطر بسپارید

آدرس صفحات نباید خیلی طولانی باشند
هر صفحه باید دارای یک آدرس منحصر به فرد داشته باشد
از به کاربردن حروف بزرگ در آدرس خود داری کنید

تغییر مسیرها

تغییر مسیر ها به دلایل گوناگونی ایجاد میشوند
مثلن پس از حذف یک صفحهبرای جلوگیری از خرابی لینک ها و خطای 404 یا
برای بردن کاربران به یک نسخه صفحه اصلی و همچنین هنگام ادغام دو یا حتی بیشتر سایت ها از تغییر مسیرها استفاده میشود
تغییر مسیرها تأثیر بسزایی در سئو سایت دارند،زیرا به وسیله آنها، بازدیدها و لینکهای برگشتی را از دست نخواهید داد

به طور کلی دو نوع تغییر مسیر وجود دارد،تغییر مسیر 301 و تغییر مسیر 302.تغییر مسیر 301 دائمی و 302 موقتی است.برای کاربران عملاً تفاوتی بین تغییر مسیر 301 و 302 وجود ندارد، اما برای خزنده های موتور جستجو مهم است و هر تغییر مسیر باید به درستی و طبق قوانین صورت گیرد،استفاده از تغییر مسیر 302 به جای 301 توصیه میشود،زیرا به گفته جان مولر هنگامی که زمان زیادی از تغییر مسیر 302 بگذرد،این تغییر مسیر توسط ربات های موتور جست و جو به عنوان تغییر مسیر 302 در نظر گرفته میشود و میتواند مشکلاتی را به وجود بیاورد

 

Partager cet article
Repost0
Pour être informé des derniers articles, inscrivez vous :
Commenter cet article